Prezydent Joe Biden dokonał wyboru wzoru malowania dla Boeinga VC-25B, czyli nowego Air Force One. Zmodyfikowane malowanie będzie bardzo zbliżone do obecnego wzoru znanego z wersji VC-25A, ale – jak podkreślają Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych w komunikacie – ma uwzględniać unowocześnienia na miarę XXI wieku.
Nowy Boeing VC-25B, oparty na cywilnym modelu 747-8, jest nieznacznie większy od aktualnej wersji VC-25A, która jest wojskową wersją Jumbo Jeta 747-200. Zmodyfikowane barwy będą różnić się trzema podstawowymi cechami: jasny błękit będzie nieco głębszy, bardziej nowoczesny niż aktualny błękit „Robin’s Egg Blue”, gondole silników otrzymają kolor niebieski ciemniejszy niż obecnie, a także nie pojawi się już polerowany metal, ponieważ aktualnie używana technika stopów tworzących kadłub, nie pozwala na wykorzystywanie takiego rozwiązania.
Formalna decyzja w sprawie malowania VC-25B była wymagana w tym roku, aby Boeing mógł przeprowadzić prace inżynieryjne, przygotowania do certyfikacji i wybór dostawców dla programu. Wcześniej Siły Powietrzne przedstawiały wersję czerwono-biało-niebieską, która została wybrana jako preferowana w 2019 roku przez ekipę Donalda Trumpa. Badania termiczne wykazały jednak później, że ciemnoniebieski kolor użyty w projekcie wymagałby dodatkowych testów kwalifikacyjnych Federalnej Administracji Lotnictwa dla kilku komponentów ze względu na absorbowanie dodatkowego ciepła w niektórych sytuacjach.
Program VC-25B dostarczy nową flotę samolotów, które umożliwią Prezydentowi Stanów Zjednoczonych wykonywanie obowiązków głowy państwa, szefa rządu i naczelnego dowódcy. Samoloty zostaną zmodyfikowane w taki sposób, aby zapewnić Prezydentowi, personelowi i gościom bezpieczny i niezawodny transport lotniczy z równoważnym poziomem możliwości komunikacyjnych i bezpieczeństwa, jaki jest dostępny w Białym Domu.
Samolot VC-25B zastąpi obecną flotę VC-25A, która boryka się z rosnącymi kosztami utrzymania i starzeniem się części. Modyfikacje samolotu obejmą modernizację zasilania elektrycznego, systemów łączności, wyposażenia medycznego, wnętrza, systemów samoobrony oraz możliwości wykonywania autonomicznych operacji naziemnych.
Dostawa pierwszego VC-25B jest planowana na 2027 rok, a drugiego na 2028. Do tego czasu Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych są przygotowane do utrzymania VC-25A w stanie gotowości do misji.