
Boeing oraz Saudi Arabian Airlines (Saudia) ogłosiły, że saudyjski narodowy przewoźnik zwiększy swoją długodystansową flotę nawet 49 samolotów Boeing 787 Dreamliner. Saudia planuje zakupić 39 maszyn 787, z opcją 10 kolejnych, wykorzystując wyjątkową efektywność, zasięg i elastyczność Dreamlinera do zrównoważonego wzrostu swojej globalnej działalności. Umowa będzie obejmować modele 787-9 i 787-10.
Podpisana umowa jest częścią szerszego, strategicznego planu Arabii Saudyjskiej, mającego na celu uruchomienie w kraju ważnego hubu lotniczego. Łącznie saudyjscy przewoźnicy zapowiedzieli intencję zakupu do 121 samolotów 787 Dreamliner, co stanowi piąte co do wartości zamówienie komercyjne w historii Boeinga. To wsparcie dla celu, jaki postawiła sobie Arabia Saudyjska, jakim jest obsługa 330 milionów pasażerów i przyciągnięcie 100 milionów turystów rocznie do 2030 roku.
„Saudia kontynuuje swoje wysiłki rozwoju na wielu płaszczyznach, czy to poprzez wprowadzanie nowych destynacji, czy zwiększanie floty samolotów” – powiedział Jego Ekscelencja Ibrahim Al-Omar, Dyrektor Generalny Grupy Saudia. „Umowa z Boeingiem spełnia to zobowiązanie, a nowo dodane samoloty pozwolą Saudii na realizację jej strategicznego celu przyciągania świata do Królestwa Arabii Saudyjskiej”.
Obecnie dalekodystansową siatkę połączeń Saudii obsługuje ponad 50 samolotów Boeing, w tym model 777-300ER oraz 787-9 i 787-10 Dreamliner. Dodatkowe 787 uzupełnią aktualną flotę przewoźnika, umożliwiając skuteczne wykorzystanie ujednolicenia rodzin 777 i 787.
„Dodanie do floty samolotów 787 Dreamliner umożliwi Saudii rozszerzenie swoich usług długodystansowych o wyjątkowy zasięg, pojemność i efektywność” – powiedział Stan Deal, Prezes i CEO Boeing Commercial Airplanes. „Po ponad 75 latach partnerstwa, jesteśmy zaszczyceni zaufaniem Saudii do produktów Boeinga i będziemy nadal wspierać cel Arabii Saudyjskiej w rozwijaniu zrównoważonego lotnictwa”.
Od czasu rozpoczęcia użytkowania w 2011 roku rodzina samolotów Boeing 787 zainaugurowała na rynku ponad 350 nowych połączeń bezpośrednich na całym świecie, w tym około 50 nowych tras tylko od 2020 roku. Dreamliner redukuje zużycie paliwa i emisje o 25% w porównaniu do samolotów szerokokadłubowych poprzedniej generacji.