
SAS rozszerza swoją ofertę dla pasażerów podróżujących do Nowego Jorku oferując bezpośrednie połączenie z Kopenhagi na międzynarodowe lotnisko im. Johna F. Kennedy’ego.
9 lutego SAS wykonał inauguracyjny rejs pomiędzy Kopenhagą a lotniskiem JFK. Nowa trasa umożliwia pasażerom łatwe podróżowanie zarówno do zachodniej jaki i wschodniej części Nowego Jorku, ponieważ SAS nadal oferuje loty ze Skandynawii do Newark. Lot inauguracyjny został zrealizowany najnowszą maszyną we flocie SAS – wąskokadłubowym Airbusem A321 Long Range.
Skandynawski przewoźnik aktualnie oferuje pięć lotów z CPH do JFK, planując zwiększenie liczby rejsów do 7 w sezonie letnim. SAS korzysta z terminalu 7 na nowojorskim lotnisku.
„Cieszymy się, że możemy zainaugurować naszą nową trasę do Nowego Jorku. SAS oferuje już solidny produkt do Newark ze Skandynawii i wierzymy, że dodatkowe połączenie do JFK z Kopenhagi wzmocni nowojorską ofertę dla naszych klientów. Stany Zjednoczone są strategicznym rynkiem dla SAS i będziemy nadal rozwijać nowe trasy i kierunki” – mówi Anko van der Werff, prezes i dyrektor generalny SAS.
W aktualnym sezonie zimowym SAS oferuje około 130 rejsów tygodniowo na łącznie 12 trasach do USA:
Rozkłady lotów do JFK
Zima 2022
Poniedziałek, czwartek, piątek, sobota i niedziela
CPH-JFK: 18:25 – 21:30
JFK-CPH: 23:00 – 12:55
Lato 2023
Codziennie
CPH-JFK: 19:20 – 22:00
JFK-CPH: 23:55 – 13:45
Airbus A321LR
Airbus A321 Long Range jest jednym z samolotów najnowszej generacji i oczekuje się, że zmniejszy emisje mające wpływ na klimat o 15-18 procent w porównaniu z podobnymi maszynami poprzedniej generacji. Dzięki włączeniu go do floty SAS podróżni otrzymają dostęp do większej liczby tras międzykontynentalnych z mniejszą liczbą międzylądowań i krótszym czasem podróży do i ze Skandynawii.
A321 jest maszyną wąskokadłubową i w konfiguracji skandynawskiego przewoźnika posiada 22 miejsca w klasie biznes, 12 w klasie Plus i 123 w ekonomicznej (nazywaną przez SAS klasą Go), co daje łącznie 157 miejsc. Fotele zostały specjalnie dobrane do A321LR, aby zoptymalizować komfort we wszystkich trzech klasach podróży. Siedzenia w SAS Business rozkładają się do w pełni płaskiego łóżka, kabina posiada specjalne oświetlenie, a na pokładzie dostępne jest szybkie WiFi. Każde miejsce jest wyposażone w ekrany IFE, zasilanie komputera i/lub USB o dużej mocy. Zmniejszony poziom hałasu w kabinie jeszcze bardziej poprawi jakość podróży na pokładzie. A321LR jest częścią trwającej modernizacji floty SAS i zmniejszy emisje wpływające na klimat w porównaniu z poprzednimi generacjami samolotów.
Źródło: SAS/epodroze.pl