Lotnictwo

Emirates przyspiesza i zwiększa przepustowość operacji

Bilety lotnicze
Fot. Emirates

Od rozpoczęcia roku finansowego linie Emirates zwiększyły skalę operacji o 31% mierzoną według całkowitej liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKMs). W najnowszym letnim rozkładzie lotów, który zacznie obowiązywać 26 marca 2023 r., Emirates planują zwiększyć przepustowość swoich rejsów.

W ciągu ostatnich miesięcy linie lotnicze Emirates zgodnie z planem zwiększyły liczbę operacji realizowanych w swojej siatce połączeń: wznowienie usług do pięciu miast, uruchomienie lotów do nowego miejsca (Tel Awiw), zwiększenie liczby połączeń na istniejących trasach o 251 lotów tygodniowo oraz dalsze wprowadzanie ulepszeń usług oferowanych w powietrzu i na ziemi.

Linie Emirates kontynuują rozbudowę swojej globalnej siatki połączeń i zwiększają przepustowość, aby zaspokoić zapotrzebowanie na podróże na całym świecie. Nasz rok finansowy rozpoczął się dość spokojnie, ponieważ wstrzymaliśmy się ze zwiększaniem operacji do zakończenia w czerwcu planowanego programu renowacji północnego pasa startowego na międzynarodowym lotnisku w Dubaju. Od lipca 2022 r. trwa nasza nieprzerwana ekspansja – mówi Adnan Kazim, Chief Commercial Officer Emirates Airline.

Popyt ze strony klientów okazał się bardzo duży, a nasze przyszłe rezerwacje również są solidne. Emirates intensywnie pracują na kilku frontach – aby przywrócić zdolność przewozową tak szybko, jak tylko pozwoli na to ekosystem, a jednocześnie unowocześnić naszą flotę i produkty, aby nasi klienci zawsze mogli cieszyć się jak najlepszymi wrażeniami z podróży Emirates. Dotychczas cztery z naszych samolotów A380 zostały całkowicie odnowione i wyposażone w nowe wnętrza kabin i fotele w klasie ekonomicznej premium, a kolejne maszyny będą wracać do służby wraz z przyspieszeniem programu modernizacji wartego 2 mld USD – dodaje Adnan Kazim.

W najbliższych miesiącach dotychczasowe trasy do Europy, Australii i Afryki będą obsługiwane przez większą liczbę lotów Emirates, natomiast w Azji Wschodniej będą przywracane połączenia do kolejnych miast.

Nadchodzące wdrożenia A380 w sezonie Northern Summer 2023:

Emirates kontynuują zwiększanie skali operacji A380, wprowadzając ponownie kultowego dwupokładowca do swojej siatki połączeń: Glasgow (od 26 marca), Casablanca od (15 kwietnia), Pekin (od 1 maja), Szanghaj (od 4 czerwca), Nicea (od 1 czerwca), Birmingham (od 1 lipca), Kuala Lumpur (od 1 sierpnia) i Tajpej (od 1 sierpnia).

Nadchodzące rozszerzenia i ulepszenia usług na trasach według regionów:

Europa:

  • Amsterdam: z 14 do 19 lotów tygodniowo od 2 kwietnia.
  • Ateny: Dodanie codziennego sezonowego połączenia w celu zaspokojenia letniego popytu w okresie od 1 czerwca do 30 września.
  • Bolonia: od 5 lotów tygodniowo do codziennego lotu od 1 maja.
  • Budapeszt: od 5 lotów tygodniowo do codziennego połączenia od 1 czerwca.
  • Londyn: Rozpoczęcie drugiego codziennego połączenia do Londynu Stansted 1 maja. Dzięki temu londyńskie operacje Emirates wzrosną do 11 lotów dziennie – w tym 6 razy dziennie do Londynu Heathrow i 3 razy dziennie do Gatwick.
  • Wenecja: z 5 do 6 lotów tygodniowo od 26 marca, zwiększając do codziennego połączenia od 1 czerwca.

Afryka:

  • Kair: z 25 do 28 lotów tygodniowo do 29 października.
  • Dar es Salaam: z 5 lotów tygodniowo do codziennych lotów od 1 maja.
  • Entebbe: z 6 lotów tygodniowo do codziennych lotów od 1 lipca.

Australia i Nowa Zelandia:

Bezpośrednie loty Emirates do Australii powrócą do poziomu sprzed pandemii na trasach do Sydney od 1 maja, Melbourne od 26 marca i Brisbane od 1 czerwca.

  • Brisbane: Linie Emirates zwiększą liczbę lotów do 14 tygodniowo do Brisbane, dzięki dodatkowemu codziennemu połączeniu od 1 czerwca.
  • Christchurch: Ponowne uruchomienie codziennego połączenia z Dubaju przez Sydney od 26 marca.
  • Melbourne: Od 26 marca zwiększenie liczby lotów do trzech dziennie przez Singapur. Oznacza to zwiększenie zdolności przewozowej na trasie do Melbourne i przywrócenie połączenia między Singapurem a Melbourne. Pozostałe dwa loty dziennie z Melbourne do Dubaju odbywają się bez międzylądowania.
  • Sydney: Dodanie trzeciego codziennego połączenia bez przesiadek od 1 maja.

Azja Wschodnia:

  • Bangkok: Dodanie piątego codziennego połączenia od 1 sierpnia.
  • Pekin: Uruchomienie codziennych lotów bez międzylądowania Boeingiem 777-300ER od 15 marca i wprowadzenie lotów A380 od 1 maja. Drugi dzienny lot samolotem A380 zostanie uruchomiony od 1 września.
  • Hongkong: Dodanie codziennego lotu bez przesiadek od 29 marca. Zwiększa to operacje Emirates do 14 lotów tygodniowo, w tym dotychczasowe codzienne połączenia Dubaj-Bangkok-Hongkong.
  • Kuala Lumpur: Dodanie trzeciego lotu dziennie od 1 czerwca.
  • Tokio: Wznowienie połączeń do Tokio Haneda z dziennymi rejsami 2 kwietnia. Tym samym japońskie operacje Emirates wzrosły do 21 lotów dziennie, w tym codzienne połączenie A380 do Tokio-Narita i codzienne połączenie Boeingiem 777 do Osaki.
Egzotyczne wakacje
Zobacz również
Lotnictwo

LOT wznowił rejsy z Warszawy do Lyonu

Lotnictwo

KLM odebrał pierwszego Airbusa A321neo

LotnictwoPodróże

Enter Air i Itaka Fly z umową o wartości prawie 300 mln zł

Lotnictwo

Ethiopian poleci z Warszawy do Addis Abeby